rawpixel-678089-unsplash 11.09.2018

Делегування

Делегування (або доручення виконання завдань) це не що інше, як доручення співробітникам конкретних завдань і реалізації цілей з урахуванням збереження свободи і самостійності підлеглого. Делегування завдань є головною рисою розвинених форм культури менеджменту. Зазвичай ми приймаємо такі рішення, тому що у нас немає іншого вибору, наприклад коли хочемо скористатися заслуженою відпусткою або коли хочемо позбутися зобов’язань, виконання яких не є особливо приємним.

Перш, ніж приймете рішення про делегування завдань, Ви повинні пам’ятати про те, що така дія має на меті не лише звільнити Вас від справ як керівника, але також мотивувати і цінувати співробітника. Те, що найважливішим є –  баланс, тобто бажання особистого розвитку в поєднанні з відкриттям перспектив розвитку Вашого співробітника.

Цілком природно, що нові речі викликають у нас занепокоєння, те ж саме відноситься до управління бізнесом. Існує помилкове уявлення, нібито практика доручення виконання завдань загрожує позиції менеджера. Така людина часто турбується про те, що буде сприйматися ледачою, незграбною або такою, яка використовує інших людей. Крім того, може з’явитися  думка, що ми не досить хороші та незамінні. Таке мислення призводить до  виникнення відчуття недовіри до підлеглих і тому виконуємо всі завдання самостійно, що призводить до більшої кількості стресу та зменшення вільного часу.

Делегування завдань приносить багато незаперечної користі. По-перше,ви отримуєте більше вільного часу, який можете присвятити наприклад на особисте життя. Делеговані завдання будуть зроблені швидше і ретельніше, в той час як , Ви можете зробити щось інше. По друге,даєте можливість своїм співробітникам проявити себе і додатково станете в їх очах людиною,що їм довіряє. Будучи вдячним своєму співробітникові, Ви формуєте їхню впевненість в собі, але це працює також і в іншу сторону, бо найкращим є відповідальний і зацікавлений працівник, якому можна довіряти.

Перш ніж приймете рішення про доручення виконання завдань, ви повинні пам’ятати про декілька правил, яких потрібно дотримуватися.

  • Довіряйте своєму підлеглому, однак не залишайте його одного. Важливо, щоб ви контролювали процес, тому відразу можете встановити порядок надання звіту про виконання завдання.
  • Точно визначте свої цілі і розкажіть про них своєму співробітникові. Дізнайтеся про те, чи має він певні навички потрібні для виконання роботи. Скажіть ясно що треба зробити, за який час і яких ефектів потрібно досягти. Перевірте як Ваш співробітник зрозумів доручену йому справу.
  • Допомагайте, але не виручайте. Вашому працівнику потрібно знати, що він може розраховувати на Вашу допомогу і підтримку в разі виникнення проблем.
  • Цінуйте своїх співробітників. Здавалося б випадковим «спасибі», або «я не сумнівався в тому, що ви впораєтеся» можуть зробити багато доброго і підвищити в людині самоповагу.

Думаємо, що поради які ви знайшли у цій статті подолали Ваші сумніви і показали, що делегування завдань зробить Вашу роботу більш ефективною, і таким чином покращить продуктивність вашого бізнесу.