EXLIBRA. Мотивация работников 22.02.2019

Мотивація працівників

Менеджери приймаючи виклик, не задумуються в першу чергу, в яку сторону керувати автобусом, найважливішим є процес зібрання до автобуса відповідних людей, з якими хочеться співпрацювати[1]. Але тут з’являється питання – що ми розуміємо під поняттям відповідні люди? По словах М. Букінгема і С. Кофмана, відповідні люди, то ті, хто не вимагає стислого контролювання і додаткового заохочення до дії, бо самі відчувають внутрішнє прагнення до найкращих результатів і створення великих речей[2]. Але мотивування працівників – це процес безперервний і складний. Великий менеджер не може забути у своїй щоденній праці про мотивацію працівників, щоб ті успішно реалізували свої завдання. Треба пам’ятати, що мотивовані люди, працюють краще.

Мотивація працівників це постійний елемент менеджменту, але чи мотивація буде успішна, залежить від начальника. Саме від шефа залежить атмосфера в праці, це ключова особа в фірмі[3].

Хто такий шеф? Яка його роль?

Це найважливіша роль лідера. Шеф мусить надихати свою команду до відважних дій через похвалу, підтвердження і заохочення, а також, коли це необхідно – через догану і критику[4].

Великі менеджери добре знають, що кожний працівник вимагає іншого способу мотивації, кожен має свій метод мислення, ставлення для людей.[5] Їх основне завдання – видобуток з кожного працівника потенціалу, того що найкраще для нього, а також для фірми. То від мотивації залежить досягнення результатів в праці. Факторами, які заохочують людей до дій, являються їх власні потреби, а точніше – бажання їх заспокоїти.[6]

Петер Дракер « дайте людям свободу дій і вони здивують вас своєю креативністю» – відноситься до управління бізнесом через цілі. Спільне визначення цілей з працівником, надання йому свободи діяти у визначенні цілей, способі їх вибрати, може нас дійсно здивувати. Працівник відчуває мотивацію і навіть відчуває з’єднаність з фірмою.
Мотивація працівників в наш час, процес надзвичайно важкий. Вимагає від шефа високих менеджерських компетенцій. Створюючи систему мотивації в фірмі, треба почати з її цілей стратегічних, до яких потрібно добрати й допасувати відповідні методи.

Часто з причини незадоволеності з суми винагородження, менеджер має не просте завдання, щоб мотивувати своїх працівників аспектами поза фінансовими, які набирають велике значення. Почуття досягнення, вдячність та розвиток навичок дає працівнику впевненість у собі та заохочує на подальшу роботу на користь організації. У повсякденній роботі працівник розраховує на підтримку начальника, який є взірцем для нього, і перш за все людиною, яка зможе керувати ним далі. Немає нічого складного в тому, щоб дати готові рішення для працівника і просто направляти його, щоб він вибрав правильне рішення. Працівник повинен відчувати, що менеджер підтримує його у прийнятті рішень.

Правильна мотивація дозволяє досягти ваших цілей і сприяє створенню позитивної атмосфери на роботі.
Найкращим резюме мотиваційного процесу є старе китайське прислів’я: “Скажи мені, і я забуду. Покажіть мені, і я запам’ятаю, змотивуйте мене, і я зрозумію “.

[1] J. Collins, Od dobrego do wielkiego. Czynniki trwałego rozwoju i zwycięstwa firm, Warszawa 2007

[2] M. Buckingham, C. Coffman, Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej, Warszawa 2009

[3] Patrz: M. Buckingham, C. Coffman, Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej, Warszawa 2009

[4] N. Wolf, Błogosławiony, który odróżnia ziarnko piasku od góry. O chwaleniu, krytykowaniu i motywowaniu, w: N. Wolf, E. Rosanna, Sztuka kierowania ludźmi, Tyniec 2011

[5] M. Buckingham, C. Coffman, Po pierwsze: Złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej, Warszawa 2009

[6] M. Mazur, Motywowanie pracowników jako istotny element zarządzania organizacją, Social Sciences 2 (8) – 2013